Fandom

Trylogia Czarnego Maga Wiki

Akkarin

71stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Akkarin — kyralliński czarny mag oraz Wielki Mistrz Gildii Magów. Pochodził z rodu Delvon, Domu Velan. Był bardzo tajemniczą postacią, i chociaż odkrył się przed Soneą, jego postać nadal skrywa wiele sekretów.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd i Charakter Edytuj

Akkarin.jpg

Prawdopodobny wygląd Akkarina

Akkarin jest wysokim mężczyzną o długich ciemnych włosach spiętych na karku. Ma ostre rysy twarzy. Jest tajemniczy, skryty, mroczny. Otwiera się jedynie przed Soneą.

Umiejętności Edytuj

Akkarin jest przez wiele postaci z sagi uważany za niesamowicie potężnego. Jak zresztą wymaga jego pozycja jako Wielkiego Mistrza Gildii. Jego moc jest niezwykle wielka, ponieważ dodatkowo pobiera on ją od swojego sługi.

Zasoby mocy Edytuj

W czasie studiów Akkarin wraz z Lorlenem często ćwiczyli między sobą sztuki wojenne i - jak później podejrzewał mentor Sonei - właśnie dzięki temu ich moce tak bardzo się rozwinęły.

Akkarin był bardzo silny jeszcze przed wyprawą do Sachaki, a jego moce jeszcze bardziej wzrosły po pokonaniu więżącego go Ichaniego i pobraniu mocy od jego niewolników-źródeł. Gdy powrócił do Gildii, codziennie pobierał moc od Takana, a później także od Sonei i chociaż walki z niewolnikami go osłabiały, poziom jego mocy wzrastał. Był on najpotężniejszym magiem w całej Kyralii.

Kontrola magii Edytuj

---

Magia wojowników Edytuj

---

Magia uzdrawiająca Edytuj

Używana przez Akkarina do zabijania Ichanich.

Oklumencja Edytuj

---

Czarna magia Edytuj

Akkarin nauczył się czarnej magii w Sachace. Nauczyła go jedna ze Zdrajczyń w zamian za zabicie Dakova i naukę uzdrawiania.

Inteligencja Edytuj

Akkarin jest osobą bardzo inteligentną. Widać to w jego sposobie bycia. Potrafił uwolnić się z niewoli, wie jak wykorzystać różne rzeczy na swoją korzyść i potrafi się ukrywać.

Inne umiejętności Edytuj

---

ŻyciorysEdytuj

Dzieciństwo i nowicjatEdytuj

Akkarin urodził się w Domu, czyli w wyższej klasie ludności Kyralii. W wakacje wyjeżdżał z rodziną nad morze, dlatego był dobrym pływakiem. W wieku kilkunastu lat wykryto u niego duży potencjał magiczny i przyjęto go do Gildii Magów. Na początku studiów zaprzyjaźnił się z Lorlenem. Przez wszystkie lata nauki prześcigali się wzajemnie i rywalizowali ze sobą. W czasie nowicjatu Akkarin prowadził dziennik. Mężczyzna ukończył studia i został Wojownikiem.

Poszukiwania starożytnej magiiEdytuj

NIedługo po ukończeniu studiów Akkarin wyruszył w w podróż, chcąc znaleźć starożytną magię. Wyprawę zaczął od Elyne, gdzie dużo czasu spędził w Wielkiej Bibliotece. Jego asystentem był Tayend z Tremmelin. Później podróżował po całych Krainach Sprzymierzonych odwiedzając między innymi Komnatę Kary Ostatecznej. Po kilku miesiącach poszukiwań poszukiwania doprowadziły go do Sachaki. Przeszedł przez granicę Elyne prosto na pustkowie. Zboczył ze szlaków i przez miesiąc włóczył się po nieznanym terenie. W końcu natrafił na obozowisko człowieka, który przedstawił się jako Dakova. Wojownik powiedział mu, że jest magiem Gildii. Akkarin wyczuł, że Sachakanin jest magiem, co wzbudziło jego ciekawość, jednak młody mężczyzna uważał, że skoro jest jednym z najpotężniejszych magów Gildii może pokonać każdego. Kiedy, więc Dakova zaatakował go, był bardzo zaskoczony potęgą jego mocy. Nie zorientował się nawet kiedy wytracił całą swoją moc.

NiewolaEdytuj

Dakova zrobił z Akkkarina swojego niewolnika. Mężczyzna wkrótce dowiedział się od innych niewolników, że ich pan jest Ichanim, czyli sachakańskim wyrzutkiem. Posługuje się czarną magią i trzyma niewolników jako źródła mocy. Akkarin był więziony przez Dakove, który dwa razy dziennie czerpał od niego moc, aby cały czas Akkarin był wyczerpany i nie stanowił dla niego zagrożenia. Mężczyzna wyczytał z myśli młodego maga, że Gildia już nie posługuje się czarną magią, więc jest znacznie słabsza niż kiedyś. Tak go to rozbawiło, że przekazał tą wiadomość innym Ichanim, jednak ci nie uwierzyli mu.

Akkarin próbował uciec, lecz bezskutecznie. Został złapany, a Dakova wymierzył mu straszną karę. Przez lata niewoli Akkarin poznał inną niewolnicę, w której się zakochał. Nie mógł jednak nic zrobić, ponieważ Dakova wykorzystałby to do swoich celów. Niewolnik musiał, więc patrzeć, jak jego ukochana cierpi, gdyż była nałożnicą swojego pana.

Pewnego razu Dakova zaatakował innego Ichaniego, ale okazało się, że jest za słaby, aby go pokonać. W akcie desperacji zaczął czerpać moc od wszystkich swoich niewolników, zabijając ich. Najmocniejszych z nich zostawił na koniec. Przeżyć udało się tylko Akkarinowi i Takanowi. Po pewnym czasie Akkarin udał się ze swoim panem i innymi niewolnikami, których Dakova dostał od brata Kariko, do starej kopalni, w której ukrywał się wyczerpany Ichani. Po kilkuset krokach w kopalnie grunt zapadł się pod Akkarinem, ale przed upadkiem uratowała go jedna ze Zdrajczyń. Złożyła mu propozycje, że nauczy go czarnej magii w zamian za naukę uzdrawiania. Akkarin zgodził się. Gdy nauczył się zakazanej sztuki odszedł poszukać Dakovy, ale obiecał wrócić i nauczyć Zdrajców wiedzy leczniczej.

Akkarin wrócił do Dakovy i powiedział mu, że znalazł w kopalni stary magazyn i skarby. Ichani nakazał swoim niewolnikom przynieść wszystkie skarby do jego namiotu. Akkarin dał innemu niewolnikowi skrzynkę z elyńskim winem, którą ten przekazał Dakovie. Ichani napił się trunku, w którym było ziele mącące umysł i usypiające zmysły. Kiedy Akkarin wyszedł z kopalni zastał swojego pana pogrążonego w półśnie. Zabił wtedy, za pomocą czarnej magii, wszystkich jego niewolników, oprócz Takana, z którym znał się od początku, a potem także Dakove. Wojownik wiedział, że jest potężniejszy niż kiedykolwiek, ale zdawał sobie sprawę z tego, że Kariko bedzie chciał pomścić brata. Jak najszybciej udał się w kierunku granicy. Po całym dniu wędrówki zorientował się, że Takan idzie za nim niosąc zapasy jedzenia. Uparł sie, że zostanie z nim i będzie traktował go tak jakby był Ichanim, a on jego niewolnikiem. Wędrowali razem przez wiele tygodni, aż w końcu dotarli do podnóża Żelaznych Wzgórz i Akkarin zrozumiał, że udało im się uciec.

Późniejsze lataEdytuj

Akkarin przybył do Gildii wraz z Takanem, który od tego czasu stał się jego służącym. Mag opowiedział wszystkim, że jego notatki przepadły w końcowym etapie podróży. Sam natomiast chciał tylko zapomnieć o ostatnich latach i o zakazanej wiedzy. Niedługo po jego przybyciu zmarł Wielki Mistrz. Balkan zaproponował na to stanowisko Akkarina, ponieważ mężczyzna przypadkiem dał odkryć arcymistrzowi ilość jego mocy. Akkarin przemyślawszy to, stwierdził, że tak wysoka pozycja umożliwiłaby mu obserwowanie Ichanich, którzy w każdej chwili mogli napaść na Kyralię. Wojownik pozwolił, więc by Gildia zbadała jego moc, co utwierdził magów w przekonaniu, że Akkarin nadaje się na tą pozycje. Wkrótce mężczyzna został nowym Wielkim Mistrzem.

Po dwóch latach Akkarin dowiedział się o tajemniczych morderstwach wyglądających na dzieło czarnej magii. Wielki Mistrz zainteresował się tą sprawą i wkrótce znalazł pierwszego szpieka. Z jego umysłu wyczytał, że Kariko podburza pozostałych Ichanich do napaści na Gildię i zdobycia Kyrali. Zadaniem szpiega było udowodnić, że kyraliańscy magowie naprawdę nie posługują się już czarną magią. Akkarin zabił przybysza i wznowił praktykowanie czarnej magii, korzstając z Takana, jako swojego żródła. Przez nastepne lata odnajdywał i pozbywał się wszystkich sachakańskich szpiegów.

Gildia MagówEdytuj

Pewnej nocy Sonea zobaczyła Akkarina, jak ten czerpie moc od swojego sługi. Wielki Mistrz nie był świadomy tego, że dziewczyna podglądała go, więc nie zrobił nic, aby to wyjaśnić.

Akkarin, chodząc podziemnymi korytarzami Gildii, odnalazł Cerego uwięzionego tam przez Ferguna. Wielki Mistrz uwolnił młodzieńca i zaprowadził go na trwające wtedy przesłuchanie w sprawie opieki nad Soneą., aby mógł złożyć zeznania przeciw magowi, który go uwięził. Po drodze Cery zapewnił go, że jeżeli kiedykolwiek będzie potrzebował jego pomocy na pewno ją otrzyma. 

NowicjuszkaEdytuj

Od czasu przesłuchania w sprawie opieki nad Soneą przyjaciel Akkarina, Lorlem, coraz rzadziej go odwiedzał. Zachowywał się przy nim inaczej i unikał rozmów mentalnych. Po pewnym czasie Akkarin zaczął coś podejrzewać. Zauwarzył także, że Dannyl, który był obecnie Ambasadorem Gildii w Elyne podąża jego śladami, poszukując starożytnej magii. Podczas jednego ze spotkań z Administratorem przeglądał powierzchowne myśli przyjaciela i zobaczył w nich, że Lorlen wie o tym, że posługuje się czarną magią. Zły przeczytał myśli Administratora i dowiedział się, że Sonea i Rothen także znają jego sekret. Zrobił krwawy pierścien dla Lorlena, co pozwoliło mu go kontrolować. Kazał mu także powiedzieć Dannylowi, że musi zakończyć swoje badania nad dawną magią. Potem udał się do domu Rothena i wezwał tam Soneę, która była wtedy na lekcjach. Opowiedział im, że wie o wszystkim i zarządał opieki nad nowicjuszką. W takiej sytuacji Rothen nie mógł ujawnić sekretu, bojąc się o bezpieczeństwo Sonei, i na odwrót.

Akkarin and sonea by yuzukiii-d498ks4.jpg

Akkarin i Sonea- Fanart

Niedługo po tym Akkarin spostrzegł, że Dannyl wcale nie zaprzestał swoich badań. Wezwał go do Gildii, by z nim porozmawiać na temat jego odkryć. Ambasador powiedział mu, że kontynuował poszukiwania wiedziony własną ciekawością. Akkarin zgodził się na jego dalsze poszukiwania, ale zakazał opuszczać Krain Sprzymierzonych i mówić komukolwiek o jego najdziwniejszym odkryciu, czyli Komnacie Kary Ostatecznej. Nakazał mu także zająć się grupą buntowników, którzy działali w Elyne. Chcieli oni sami nauczyć się magii, nie wstępując do Gildii, a jednemu z nich udało się odblokować moc. Zaproponował Dannylowi, aby ten wykorzystał plotki o jego przyjacielu Tayendzie, aby pozyskać zaufanie grupy.

Od tego czasu Sonea zamieszkała w rezydencji Akkarina. Tymczasem w mieście ciągle pojawiali się nowi szpiedzy i zabijali bylców, a ludzie zaczynali podejrzewać, że jest w to zamieszana magia. Akkarin natomiast korzystał z pomocy Złodziei w odnajdywaniu Sachakan.

Pod koniec książki Sonea wyzywa na pojedynek Regina, a Wielki Mistrz zobowiązuje się chronić ją podczas walki.

Jakiś czas po pojedynku Sonea zobaczyła, jak Akkarin zabija jednego ze szpiegów w swoim podziemnym pomieszczeniu, w którym praktykował czarną magię.

Wielki MistrzEdytuj

Sonea była nowicjuszką Wielkiego Mistrza już ponad rok, kiedy Akkarin zdecydował się opowiedzieć jej o swojej przeszłości. Zaczął od dawania jej książek, z których dziwczyna dowiedziała się, że Gildia kiedyś praktykowała czarną magię, i że nie zawsze była ona wykorzystywana do złych celów. Pewnego wieczoru zaprowadził ją przez korytarze Gildii na Ścieżkę Złodziei, a stamtąd do podziemnego pomieszczenia, gdzie uwięziony był jeden z sachakańskich szpiegów. Akkarin najpierw wyczytał z jego myśli, gdzie ukryty jest krwawy klejnot, który pozwala mu kontaktowac się z Kariko. Zniszczył szkiełko, a następnie  nauczył Soneę czytać w myślach szpiega. Dziewczyna dowiedziała się z jego umysłu o Ichanich oraz, że Akkarin był kiedyś niewolnikiem. Następnego dnia, chcąc wszystko przemysleć, uciekła z lekcji i poszła nad źródło w lesie przy Gildii. Wielki Mistrz, dowiedziawszy się o tym, odnalazł ją i opowiedział jej swoją historię o poszukiwaniu starożytnej magii. Sonea usłyszawszy to zgodziła się pomóc mu. Chciała, aby mentor nauczył jej czarnej magii i miał wspólnika, ale Akkarin nie zgodził się na to. Pozwolił tylko, by nowicjuszka została jego drugim źródłem mocy.

Kilka dni po tej rozmowie Akkarin wrócił do rezydencji późno w nocy krwawiąc z prawego ramienia. Opowiedział Sonei i Takanowi, że wyszedł zabić kolejnego szpiega. Okazało się, że tym razem jest to kobieta, ale wyjątkowo silna i umiejąca walczyć. Akkarinowi nie udało się jej zabić, więc doszedł do wnisku, że nie jest to niewolnik tylko Ichani. Tej nocy Sonea znowu poprosiła Wielkiego Mistrza o to by nauczył jej czarnej magii, a Takan ją poparł. Akkarin, choć niechetnie, uległ pod namowami towarzyszy i następnego dnia rozpoczął naukę Sonei zarówno zakazanej magii, jak i sztuk wojennych.

Tydzień po rozpoczęciu nauki, wieczorem, kiedy to Akkarin miał uczyć Soneę tworzenia krwawych klejnotów, dostał wiadomośc, że Cery, czyli Złodziej który dla niego pracował, odnalazł kobietę Ichani. Razem z nowicjuszką udał się do miasta, aby stanąć do walki z Sachakanką. Sonea schowała się, podczas gdy Akkarin czekał, aż Ichani wróci do spylunki, w której się zatrzymała. Kiedy kobieta przybyła Akkarin zaatakował ją. Uderzenia magów spowodowały zawalenie się schowka, w którym chowała się Sonea. Kiedy Ichani zaczęła sie cofać w stronę nowicjuszki, Sonea musiała znieśc swoją tarczę, by tarcza kobiety przeniknęła przez nią. Kedy znalazła się wewnątrz ochrony wroga, ostrym kawałkiem drewna, zraniła Sachakankę i za pomocą czarnej magii, zabiła ją. Akkarin pocieszył swoją podopieczną, która czuła sie bardzo źle po użyciu w walce zakazanej sztuki.

Przez całą drogę powrotną do Rezydencjii milczał, w skupieniu oglądając przebieg wydarzeń przez pierścień Lorlena. Dowiedział się, że Mistrz Jolen został zamordowany, a on jest podejrzanym, ponieważ w ręku ofiary znaleziono odcięty kawałek jego szaty. Mistrzyni Vinara zbadała zabitego i odkryła, że morderstwa dokonano za pomocą czarnej magii. Mistrz Balkan nakazał przeszukanie domu Akkarina. W pokoju Sonei odnaleziono księgi o zakazanej sztuce, które dał jej do przeczytania mentor. Odnaleźli także drzwi do podziemnego pomieszczenia, które były zamknięte, ale gdy Balkan położył na klamce rękę Takana, otworzyły się. Magowie zobaczyli tam księgi o praktykowaniu czarnej magii przez Akkarina. Gdy Wielki Mistrz zobaczył to opowiedział o wszystkim Sonei. Kazał jej nie wtrącać się i słuchać jego poleceń. Następnie, gdy doszli na miejsce, zaproponował wymianę służącego, który został pojmany, na nowicjuszkę. Wszyscy uznali, że jest to dobry układ. Uwolniono, więc Takana, a Akkarina i Soneę zamknięto na Arenie i w Kopule.

Przez całą noc wokół Akkarina stało kilkudziesięciu magów pilnując go. Po kolei przychodzili do niego członkowie Starszyzny i wypytywali o praktykowanie czarnej magii, ale Wielki Mistrz odmawiał jakichkolwiek zeznań. Następnego dnia wyprowadzono go z Areny, aby poszedł na przesłuchanie. Akkarin odmówił wejścia do Rady Gildii bez Sonei. Dopiero, gdy pozwolono nowicjuszce stanąć obok niego, wszedł do budynku. Podczas przesłuchania Akkarin opowiedział Gildii historię o tym jak został niewonikiem i nauczył się czarnej magii. Wytłumaczył także, że od pięciu lat zabija szpiegów Ichanich. Skłamał jednak mówiąc, że Sonea nie nauczyła się czarnej magii. Bardzo chciał, aby dziewczyna została w Gildii, ale nowicjuszce nie spodobało się to. Sama przyznała się do praktykowania zakazanej sztuki oraz zabicia za jej pomocą Ichani. Podczas, gdy Starszyzna rozmawiała otoczona barierą ciszy Akkarin wyraził złość do Sonei, ponieważ nie była posłuszna i zdradziła za dużo. Powiedział jej, że chciał, aby dziewczyna kontynuowała walkę za niego. Nowicjuszka jednak uważała, że gdyby ją zatrzymano w Gildii to nie wahano by się z wymierzeniem kary śmierci na Akkarinie.

W czasie obrad Starszyzny Lorlen skontaktował się z Akkarinem przez krwawy pierścień i spytał się go, czy pogodzi się z karą wygnania do Sachaki. Wielki Mistrz zgodził się, ale powiedział przyjacielowi, żeby przekonał innych do pozostawienia w Gildii Sonei.

Po zakończeniu obrad Lorlen ogłosił Gildii wyrok Akkarina, czyli wygnanie poza Krainy Sprzymierzone. Sonea natomiast mogła pozostać w Gildii, ale nigdy nie mogła opuszczać jej terenu oraz nikogo uczyć. Nowicjuszka jednak zaskoczyła wszystkich odmawiajac przyjęcia tej kary. Chciała towarzyszyć Akkarinowi na pustkowiu, aby móc oddawać mu swoją moc, dzięki czemu może udałoby się im przeżyć.

Zaraz po przesłuchaniu Akkarin i Sonea wraz z eskortą, na której czele stał Mistrz Balkan wyruszyli w kierunku Przełęczy Północnej. Przez całą drogę milczał.

Po dotarciu Akkarina i Sonei do Sachaki magowie eskortujący ich, w głupi sposób poinformowali Ichanich o tym. Porozumieli się mentalnie. Wygnańcy poszli w góry, śledzeni przez wroga. Sonea na początku podróży walczyła z rodzącym się uczuciem do Akkarina. Pewnej nocy, gdy po raz kolejny śnił mu się koszmar, dziewczyna postanowiła go obudzić. Uderzenie mocy zrzuciło ją z nóg. Akkarin podniósł ją, Sonea zobaczyła w jego myślach, że on czuje do niej to samo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki