FANDOM

Balkan
Pełne imię Balkan
Narodowość Kyralianin
Profesja Mag (Wojownik)
Tytuł(y) Trylogia Czarnego Maga:

Arcymistrz Wojowników
Przełożony studiów Wojowników
Trylogia Zdrajcy:
Wielki Mistrz Gildii Magów

Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna

Balkan — arcymistrz Wojowników oraz przełożony studiów Wojowników. Był niezwykle spostrzegawczy, dokładnie badał każdą sprawę, nie wahał się podejmować trudne i niespodziewane decyzje. Miał długą twarz i rzepką budowę. Był najmłodszy z arcymistrzów.

ŻyciorysEdytuj

Gildia MagówEdytuj

Balkan był obecny na Posiedzeniu związanym z wydarzeniami z poprzedniej Czystki. Przesłuchał magów, którzy uderzyli w młodzieńca ze slumsów. Na Posiedzeniu zapewnił, że wszyscy oni byli pewni, że celują we właściwą osobę. Wypowiadał się także w sprawie pocisku, który przeleciał przez tarczę. Zarządził jak najszybsze przeszukanie slumsów, by znaleźć dzikiego maga. Wyraził także wyraźny sprzeciw wobec pomysłu, aby magowie przebrali się w ubrania zwykłych ludzi, twierdząc, że zrobiliby z siebie pośmiewisko w całych Krainach Sprzymierzonych. Zgodził się natomiast, że trzeba zapewnić nieszkolonego maga, że Gildia zamierza przyjąć ją w swoje szeregi, o ułatwi im poszukiwania.

Mistrz Balkan był także obecny na Posiedzeniu w sprawie opieki nad Soneą.

NowicjuszkaEdytuj

Balkan udzielał wieczornych lekcji sztuk wojennych Reginowi. Zaniechał zajęć z nowicjuszem na pół roku, po incydencie w lesie między Reginem, a Soneą. Wyraził wtedy żal, że Sonea nie interesuje się sztukami wojennymi, ponieważ mogłaby być doskonałą Wojowniczką.

Mistrz Balkan został sędzią pojedynku między Reginem, a Soneą. Na tydzień przed walką wznowił także lekcje z Reginem.

Wielki MistrzEdytuj

Balkan prowadził lekcje sztuk wojennych, podczas których Sonea musiała pokonać dwunastu nowicjuszy wybranych przez Wojownika. Pochwalił strategię dziewczyny, jednak uznał ją za niezdatną do użytku w prawdziwej walce.

Mistrz Balkan jako pierwszy dowiedział się o śmierci Mistrza Jolen. Usłyszał ciche wołanie mentalne od młodego maga. Wyczuł w jego umyśle strach oraz poczucie, że ktoś robi mu krzywdę za pomocą magii. Udał sie do domu Uzdrowiciela, gdzie zobaczył martwe ciała wszystkich domowników. Wezwał arcymistrzynię Vinarę na miejsce zbrodni, a sam udał się do Gwardii, aby dowiedziec się czy nie słyszeli nic na temat mordu. Od kapitana Barrana dowiedział się, że jeden ze świadków widział maga w czarnej szacie wychodzącego przez bramę z domu Mistrza Jolena. Śledztwo Vinary wykazało natomiast, że ofiary zostały zamordowane za pomocą czarnej magii. Mistrz Balkan nakazał ostrożność na wypadek gdyby to Wielki Mistrz Akkarin praktykował zakazaną sztukę. Nakazał przeszukanie jego domu. Znaleźli w nim księgo o czarnej magii w pokoju Sonei oraz podziemnym pomieszczeniu Akkarina. Po uwięzieniu dwójki magów na Arenie i w Kopule przesłuchiwał nowicjuszkę, wypytując ją o praktyki jej mentora. Później był obecny w gabinecie Lorlena, gdzie Starszyzna dyskutowała o niedawnych odkryciach.

Mistrz Balkan był obecny na przesłuchaniu Akkarina i Sonei. Opowiedział o swojej roli w odkryciu prawdy oraz dokładnie wypytywał oskarżonego maga o jego praktyki oraz Ichanich. Spytał także Soneę, czy zabiła Ichani, która przebywała niedawno w mieście. Meżczyzna nie potrafił określić na jaką kare zasługuje dwójka czarnych magów, ale zgodził się z słusznością decyzji króla, o wygnaniu dwóch magów.

Balkan odprowadził Soneę i Akkarina do granicy z Sachaką. Później został wraz ze swoimi Wojownikami w Forcie, na wypadek gdyby opowieść Akkarina okazała się prawdą. Wrócił jednak sam, na wezwanie króla, który potrzebował jego rady.

Niedługo po powrocie Balkana do Gildii Akkarin przekazał mentalnie Lorlenowi i arcywistrzom rozmowę dwóch Ichanich, z której można było wywnioskować, że mają plany napaść na Kyralię. Uważał jednak, że Akkarin mógł oszukać ich, namawiając dwójkę ludzi do przeprowadzenia zaplanowanej rozmowy.

Podczas najazdu Ichanich, Balkan walczył do czasu wyczerpania mocy, po czym udał się do Gildii. Uważał, że ktoś, musi być świadkiem upadku ich domu. Mógł, więc obserwowac główną walkę pomiędzy Akkarinem i Soneą, a trójką Ichanich.

Trylogia ZdrajcyEdytuj

Balkan został Wielkim Mistrzem Gildii Magów. Po skazaniu Naki na śmierć wykonał na kobiecie wyrok.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki