FANDOM

Czarna magia — rodzaj magii zabroniony w Gildii. Został zabroniony wieki temu, kiedy to szalony uczeń Tagin zabił za jej pomocą setki ludzi. Gdy jeszcze nie była zakazana nazywano ją Wyższą Magią. Nazwa ta nadal używana jest w przez Sachakan, którzy nie zabronili jej stosowania.

Rodzaje Czarnej magiiEdytuj

Pobieranie energiiEdytuj

Czarny mag może pobierać energię od każdej żywej istoty, zwiększając przy tym swoją moc. Najwięcej magii zyska od innych magów, a najmniej od roślin i małych zwierząt. Energię można pobrać przez przerwę w naturalnej barierze. W przypadku ludzi i zwierząt stanowi ją skóra, na której trzeba wykonać nacięcie do krwi. Gdy czarny mag zacznie czerpać moc ofiara nie jest w stanie posłużyć się nią, a gdy dzieje się to szybko nie potrafi także mówi ani poruszać się. Czarny mag umie też magazynować moc, którą wyśle mu inny mag. Pobieranie energii może odbywać się także przy największej przyjemności, kiedy to naturalna bariera waha się. Nazywane jest to śmiercią kochanków.

Tworzenie krwawych klejnotówEdytuj

Czarny mag potrafi stworzyć krwawy klejnot, który pozwala twórcy widzieć to, co widzi osoba dotykająca kamień, czytać jej powierzchowne myśli oraz rozmawiać z nim mentalnie, tak by inni magowie tego nie słyszeli. Klejnoty tworzone są ze szkła połączonego z tożsamością czarnego maga. Najczęściej jest do niego dodawana krew, choć możliwe jest użycie wszystkich części ciała. Krwawe klejnoty są bardzo często umieszczane w pierścieniach. Twórca kamienia nie może zablokować napływających obrazów z drugiego umysłu, ale może nauczyć się nie zwracać na nie uwagi. Jedynym sposobem by unieszkodliwić krwawy klejnot jest zniszczenie go.

Czytanie w myślachEdytuj

Czarny mag potrafi czytać w myślach bez zgody ofiary. Kiedy mag wtargnie do umysłu innej osoby, ta nie potrafi ochronić się przed tym, ani ukryć żadnej myśli. Jest to przydatna umiejętność w przypadku, gdy ktoś nie chce przyznać się do popełnienia zbrodni. Jest to bezbolesne.

Tworzenie magicznych kamieniEdytuj

Przy pomocy czarnej magii możliwe jest tworzenie kamieni, które mogą wypełniać określone zadania. Proces ten jest bardzo trudny i pracochłonny, ale efekty mogą być niezwykle przydatne w życiu codziennym i walce.

Kamienie rosną w naturalnych jaskiniach. Dopiero, gdy będą odpowiednio wyrośnięte mag może rozpocząć dodawać do nich właściwości. Możliwe jest tworzenie kamieni obronnych, atakujących, uzdrawiających oraz magazynujących. Te ostatnie wykorzystane były w tajemniczej Komnacie Kary Ostatecznej. Wiedza o stwarzaniu kamieni znana była na początku przez plemię Duna, a potem umiejętności te wykradli im Zdrajcy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki