FANDOM

Czystka — coroczne wydarzenie w Imardinie polegające na wyganianiu biedaków z miasta.

Czystki były głównym powodem niechęci Bylców wobec magów Gildii. Co roku, kiedy wypędzali oni niewinnych ludzi, biedota obrzucała ich kamieniami.

HistoriaEdytuj

Czystki rozpoczęły się ponad trzydzieści lat przed wydarzeniami opisanymi w Gildii Magów. Na dalekiej północy wybuchła góra, a sadza spowodowała mroźną zimę, tak długą, że przed następną nie było prawie lata. Przez cały rok pola nie przyniosły żadnych plonów. Rolnicy zaczęli przenosić się do miasta, ale nie było tam wystarczająco dużo pracy dla nich. W całym Imardinie zapanował głód. Król zapewniał żywność dla mieszkańców. Niektórych rolników odesłano z miasta dajac im zapas żywności. Nie starczyło jednak pożywienia dla wszystkich. Głodujący uważali, że już nigdy nie będzie prawdziwego lata, więc zaczęli napadać na innych. Na ulicach zaczęło robić się niebezpiecznie, dlatego król Terrel nakazał Gwardii oraz magom Gildii Magów, aby wypędzili bandytów i rzezimieszków z miasta. Następna zima była tak samo sroga, więc kiedy zaczęło zanosić się na zamieszki król ponownie kazał wypędzić niebezpiecznych ludzi. Po śmierci króla Terrela kontynuował to jego syn, król Merin. Od tego czasu powtarzało się to co roku, a wydarzenie to zostało nazwane Czystką. jednak z biegiem lat klimat unormował się, a z miasta zaczęto wypędzać biedotę i kaleki, a nie bandytów. Klan Złodziei, który powstał po pierwszej Czystce potrafił ukrywać się przed magami i swobodnie przechodzić do miasta podziemnymi przejściami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki