FANDOM

Dannyl - mag Gildii, Alchemik, ambasador Kyralii w Elyne.

Gildia Magów Edytuj

Dannyl był przyjacielem Rothena, który kiedyś był jego mentorem. Dannyl zasugerował, żeby podczas szukania Sonei przebrać się za mieszkańców slumsów, ale jego pomysł został odrzucony. Dannyl brał udział w poszukiwaniach dziewczyny, a potem w wielu rozmowach z niej, szczególnie z Rothenem. Na jednym ze spotkań, z Akkarinem, Lorlenem i Fergunem Rothen wpadł na pomysł ustanowienia nagrody, a Dannyl się zajął się poinformowaniem o niej poszukiwaczy i sprawował pieczę nad drukowaniem ogłoszeń. Dannyl wyczuwał prezencje Sonei. Wkrótce do Dannyla przyszedł cały tłum łowców nagród. Jedna z kobiet nawet przyprowadziła fałszywą Soneę i mówiła, że to ona, ale Dannyl wyczuł uśpione źródło mocy. Dannyl kontynuował poszukiwania dziewczyny u Złodziei. Przyszedł do karczmy Pod Srogim Majchrem, po zapłaceniu właścicielowi, Kollin zaprowadził Dannyla do rzeźni. Następnie człowiek imienia Larkin zaprowadził do Gorina, wpływowego Złodzieja. Dannyl rozpoczął z nim rozmowy na temat złapania Sonei. Jednak Gorin czterokrotnie odmówił spotkania, Złodzieje chronili bowiem Soneę. Dannyl starał się powiedzieć Gorinowi jakie niebezpieczeństwo czeka na dziewczynę jeżeli w porę nie nauczy się ją panować nad mocą. Dannyl w końcu zaczął chodzić w strojach ze slumsów. Niedługo później magowie otoczyli Soneę i ją złapali. Dannyl słuchał wszystkiego co Rothen mówił o dziewczynie. Wkrótce i Dannyl spotkał się z Soneą. Opowiadał o swoich zainteresowaniu, czyli próbach wynalezienia sposobu przelania myśli na papier. Udało mu się wynaleźć specjalny papier z liści anivopu, który może zachować obraz przez kilka dni, ale jego krawędzie ciemnieją, a kolory tracą intensywność po zaledwie dwu godzinach. Tymczasem obraz powinien być trwały. Oprócz tego Dannyl zbierał stare mapy i plany miast. Pokazywał kolekcje Sonei, kiedy przyszła z wizytą do jego domu. Mieszkanie Dannyla było wiecznie zagracone, trudno był znaleźć miejsce. Razem z Rothenem Dannyl pokazywał Sonei w Gildii różne miejsca i pomagał się jej przyzwyczaić do nowej sytuacji. Dannyl zobaczył Ferguna z Soneą i zdziwił się bardzo, że mag ten zabiera ją z mieszkania Rothena. Potem na przesłuchaniu Sonea potwierdziła kłamstwa Ferguna, co także zastanowiło Dannyla. Mag odkrył tajne przejście i znalazł uwięzionego w podziemiach Cery'ego. Okazało się, ze uwięził go tam Fergun i szantażował Soneę. Rothen został mentorem dziewczyny, po tym jak sprawa wyszła na jaw. Dannyl był także przy tym, jak Sonea potwierdziła chęć nauki w Gildii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki