FANDOM

Donia
Pełne imię Donia
Narodowość Kyralianka
Profesja właścicielka spylunki, kelnerka
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Rodzina
Rodzina Gellin (ojciec)

Harrin (mąż)

Donia — dziewczyna mieszkająca w slumsach. Jej ojcem był Gellin, czyli właściciel spylunki, w której Donia pracowała, jako kelnerka. Była przyjaciółka Sonei i bandy Harrina oraz dziewczyną jej przywódcy.

Gildia MagówEdytuj

Donia była obecna w spylunce ojca, kiedy przyprowadzono do niej Soneę po incydencie na Placu Północnym. Była nastawiona przyjaźnie wobec dawnej koleżanki. Dotrzymywała jej towarzystwa podczas pobytu w piwnicy u Tańczących Pantofelek i chciała pomóc jej zmienić wygląd farbując włosy, ale z niewielkim rezultatem. Towarzyszyła przyjaciółce również w następnym schronieniu, gdzie była świadkiem walki między Cerym i Harrinem, a innymi chłopakami z Burrilem na czele. Sama udzieliła się uderzając do nieprzytomności Evina, który chciał skrzywdzić Soneę. Potem namówiła ją do użycia magii przeciw napastnikom. Dziewczyna, nie panując nad swoją mocą, podpaliła skrzynkę i przepłoszyła Burrila. Po wydaniu się wszystkich kryjówek Sonei, Cery powiedział Doni, że zamierza oddać Soneę Złodziejom, aby ją ochronili. Nie podobał jej się ten pomysł, ale widziała, że nie ma innego wyjścia. Kiedy Faren zgodził się ukrywać Soneę, razem z Harrinem odnalazła jej rodzinę.

Trylogia ZdrajcyEdytuj

Donia została właścicielką spylunki w slumsach po śmierci ojca. Ożeniła się z Harrinem, ale mężczyzna zginął cztery lata przed wydarzeniami opisanymi w Misjii Ambasadora.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki