FANDOM

Elyne
Krainy sprzymierzone.jpg
Nazwa Elyne
Stolica Capia
Władca Król
Ważne miejsca Wielka Biblioteka
Siła magiczna Średnia

Elyne — kraj o ciepłym klimacie należący do Krain Sprzymierzonych. Jego stolicą jest Capia znana szczególnie z Wielkiej Biblioteki.

LokalizacjaEdytuj

Elyne graniczy od południa z Kyralią. Kraje oddzielone są przez Góry Szare. Na północ od Elyna znajduje się Lonmar, a na wschód Sachaka.

Elyne jest krajem urodzajnym, szczególnie znanym z produkcji wina. Na północy kraju znajdują się jednak bagna.

WładzaEdytuj

Elyne rządzone jest przez króla, który ma całkowitą władzę nad mieszkańcami. Decyduje o tym, kto może iść do Gildii Magów. Jego symbolami są ryby skaczące nad winogronami.

ObywateleEdytuj

Mieszkańcy Elyne mają jasnobrązową cerę, brązowe włosy i oczy. Czasami spotykane są także rude, kręcone włosy. W większości są niscy.

Elyńczycy są bardziej tolerancyjni od Kyralian. Znani są ze swojej lekkomyślności oraz skłonności do plotek i skandali. Rodzice nie pozwalają na kontakty między dziewczynkami, a chłopcami, przez co w Gildii nowicjuszki zawsze uczone są przez kobiety. Nastawienie to zmienia się kiedy dziewczynki dorastają. Dorośli Elyńczycy są wobec siebie bardzo otwarci, niezależnie od płci.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki