FANDOM

Imardin — największe miasto i stolica Kyralii. Znajduje się w nim Gildia Magów oraz pałac króla Kyralii. Zostało zbudowane nad rzeką Taralą.

Historia Edytuj

Wojna sachakańska Edytuj

Imardinu nie zniszczono podczas wojny sachakańskiej, jak sądziło większość magów do czasu odnalezienia dawnych zapisków dotyczących bitwy. Stolica została zrujnowana, gdy szalony uczeń Tagin zginął otruty przez swoją siostrę, po tym jak zabił setki magów Gildii i tysiące zwykłych ludzi. Po jego śmierci miasto odbudowano.

Najazd Ichanich Edytuj

Podczas najazdu Ichanich najbardziej ucierpiał Wewnętrzny Krąg. Ichani, którzy napadli Kyralię zwiększali swoją moc czerpiąc ją z budynków zbudowanych z pomocą magii. W ten sposób zburzyli większość rezydencji najbogatszych mieszkańców Imardinu oraz pałac królewski.

Plan miasta Edytuj

Mapa imardinu.png

Mapa Imardinu

Miasto odbudowane po śmierci Tagina posiadało dwa mury obronne. Wewnętrzny mur otacza wewnętrzny krąg zamieszkały przez członków Domów i samego króla. Zewnętrzny mur otacza zdecydowanie większy teren zamieszkały głównie przez kupców i rzemieślników. Tereny znajdujące się w jego obrębie podzielono na cztery dzielnice. Dzielnicę wschodnią oddano magom w podzięce za ich zasługi w wojnie sachakańskiej. Powstała tam Kyraliańska Gildia Magów.

Do miasta należy także Targ i Przystań nad rzeką Taralą.

Czystka Edytuj

Od czasów panowania króla Terrela do najazdu Ichanich w Imardinie, co roku odbywała się Czystka. Przez pierwsze lata jej trwania Gwardia Imardinu i magowie Gildii wyganiali z miasta niebezpiecznych złoczyńców i rabusiów. Jednak z biegiem lat poza mury wyrzucano coraz więcej biedoty i kalek, podczas gdy Złodzieje z łatwością unikali magów.

Slumsy Imardinu Edytuj

Poza murem zewnętrznym Imardinu przez lata powstał ogromny obszar zamieszkany przez najbiedniejszych mieszkańców miasta, slumsy Imardinu. To tu przychodzili biedacy wygonieni z miasta w czasie Czystki. Mieszkańcy slumsów, bylcy, nienawidzili magów Gildii, członków Domów i samego króla. Slumsy zostały włączone do terenów miasta po najeździe Ichanich.

Złodzieje Edytuj

Na terenie Imardinu i slumsów wokół miasta swoją działalność prowadzą Złodzieje. Ochraniają oni przede wszystkim bylców, np. broniąc ich podczas Czystek. Posiadają własny system tuneli pod miastem zwany Ścieżką Złodziei. Można nią dojsc w niemal każde miejsce na terenie Imardinu, nawet do Gildii Magów.

Budynki w Imardinie Edytuj

Wiele budynków w Imardinie zostało zbudowanych z pomocą magii. Ich delikatne konstrukcje nie utrzymałyby się, gdyby nie umiejętność magów do wzmacniania ich mocą. Większość rezydencji w Wewnętrznym Kręgu i konstrukcji w pałacu jest wspomagana magią, jednak najwięcej mocy magowie włożyli w niezwykle delikatne budowle na terenie Gildii Magów.

Budowle w Imardinie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki