FANDOM

Kyralia
Kyralia1.jpg
Nazwa Kyralia
Stolica Imardin
Władca Król Merin
Ważne miejsca Gildia Magów
Siła magiczna Duża

Kyralia — jeden z krajów Krain Sprzymierzonych, w którym znajduje się Gildia Magów, ze stolicą w Imardinie.

LokalizacjaEdytuj

Kyralia położona jest na półwyspie. Od strony północno-zachodniej graniczy z Elyne. Między dwoma krajami znajdują się Góry Szare. Od strony północno-wschodniej znajduje się pustkowie Sachaki, które oddzielają od Kyrali Żelazne Wzgórza. Góry można przebyć przez Przełącz Północną oraz Przełęcz Południową. Od strony południowej Kyralię otaczają morza Tanjin i Corres, po którego wschodniej stronie znajdują się wyspy Vin oraz Lan.

WładzaEdytuj

Starozytna kyralia.png

Starożytna Kyralia

Kyralią rządzi król, który nie jest magiem. Monarcha posiada dwóch doradców, którzy należą do Gildii. Królewski symbol to mullook.

ObywateleEdytuj

Większość Kyralian ma ciemne włosy i oczy oraz bladą skórę. Przeważnie są wysocy i szczupli. Bogatsi obywatele należą do Domów i mieszkają w Wewnętrznym Kręgu. Pozostali obywatele żyją w biedniejszych częściach Imardinu lub w wioskach.

HistoriaEdytuj

Historia powstania Kyralii nie jest znana. Najdawniejszym znanym wydarzeniem w dziejach kraju jest Wojna sachakańska, trwająca na sześćset lat przed zdarzeniami opisanymi w Trylogii Czarnego Maga. Podczas bitwy stolica Kyralii, Imardin, nie ucierpiał za bardzo. W mieście powstała wówczas Gildia Magów, w której praktykowano wtedy czarną magię. Kraj zawarł przymierze z innymi państwami, tworząc Krainy Sprzymierzone.

Późniejsze wydarzenia doprowadziły Imardin do ruiny. Jeden z nowicjuszy w Gildii, Tagin, sam nauczył się
Imardin.jpg

Mapa Imardinu

czarnej magii i zaczął nadużywać jej zabijając zwykłych Kyralian, a potem także magów. Po śmierci szalonego ucznia Gildia zakazała praktykowania czarnej magii.

Przez następne lata życie w Kyralii toczyło się swobodnie, nie zakłócone żadnymi wojnami czy sporami. Pokój przerwał dopiero Najazd Ichanich, który Gildia wygrała tylko dzięki przybyciu na czas Akkarina i Sonei. Po bitwie kyraliańscy magowie zgodzili się na obecność w Gildii dwóch czarnych magów, w razie kolejnego ataku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki