FANDOM

Sachaka
Krainy sprzymierzone
Nazwa Sachaka
Stolica Arvice
Władca Król
Ważne miejsca pustkowie
Siła magiczna bardzo wysoka

Sachaka — surowy kraj nienależący do Krain Sprzymierzonych.

LokalizacjaEdytuj

Sachaka graniczy od południa z Kyralią. Między krajami ciągną się Żelazne Wzgórza, przez które prowadzą dwa przejścia - Przełęcz Północna i Przełęcz Południowa. Pierwsza z nich strzeżona jest przez Fort i stacjonujących w nim Wojowników z Gildii, w razie ataku Sachakan.

Od strony zachodniej Sachaka graniczy z Elyne oddzielone Górami Imperialnymi, a od północy z plemionami Duna.

Stolicą Sachaki jest Arvice. Na południu kraju przez długi czas znajdowało się pustkowie, które powstało po wojnie sachakańskiej i nie odrodziło się przez działalność Zdrajców. Po wojnie domowej w Sachace tereny te zostały ponownie przywrócone do życia. Na północnej stronie kraju rozciągają się Wzgórza Rachiro i Pustynia Popiołów, krórej większą część zamieszkują plemiona Duna. Wschodnie wybrzeża kraju oblewają wody morza Aduna.

ObywateleEdytuj

Sachakanie mają brązową skórę i ciemne włosy oraz charakterystyczne, skośne oczy. Ich twarze są szerokie, a figury kobiet uwodzicielskie. Tradycyjne ubranie kobiece to prostokątny materiał noszony jako suknie oraz pelerynę założoną na ramiona. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni noszą bogatą biżuterię.

Potężni właściciele ziemscy będący magami nazywani są Aschakimi. Mają oni najwyższą pozycję w państwie nie licząc króla oraz posługują się Wyższą magią. Sachakańskie kobiety nie posiadają prawie żadnych praw i rzadko spotykają się z mężczyznami. Podczas przyjęć świętują w oddzielnych pomieszczeniach.

W Sachace bardzo rozpowszechnione było niewolnictwo. Każdy majątek ziemski posiadał kilkudziesięciu niewolników bezwzględnie oddanych panu, który ma nad nimi całkowitą władzę. Niewolnictwo było głównym powodem niechęci innych krajów do Sachaki,  ale zostało zdjęte, gdy aschaki zostali pokonani przez Zdrajców.

Wyrzutki z Sachaki nazywani byli Ichanimi. Byli oni wypędzani na pustkowie przez króla, za złamanie prawa. Dużo obywateli Sachaki nadal żywi urazę do Kyralii za szkodę, którą wrogi kraj wyrządził im w czasie wojny sachakańskiej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki