FANDOM

Sonea
Pełne imię Sonea
Narodowość Kyralianka
Profesja Mag (Uzdrowiciel/Czarny mag)
Tytuł(y) Czarny Mag Gildii Magów
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu ciemne
Kolor włosów ciemne
Rodzina
Rodzina Nieznana matka

Nieznany ojciec
Jonna (ciotka)
Ranel (wujek)
Hania (kuzynka)
Kerrel (kuzyn)
Lorkin (syn)

Sonea — główna bohaterka Trylogii Czarnego Maga, jest magiem Gildii Magów pochodząca ze slumsów.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd i Charakter Edytuj

Sonea jest niską brunetką. Jest uparta, aczkolwiek szybko się uczy; pilna. Trwa przy swoich racjach. Jest ciekawa świata i wszystkiego co ją otacza.

Umiejętności Edytuj

Zasoby mocy Edytuj

Sonea ma ogromne zasoby mocy, dorównuje w swoich zasobach wielu magom a nawet ich przewyższa. W czasie wydarzeń na Placu Północnym uwolniła swoją moc, następnie w czasie ukrywania się przed Gildia jej moc cały czas rosła. Dowodem na jej ogromne zasoby mocy jest fakt że samodzielnie uwolniła magie, a nawet w chaotyczny sposób jej używała, działając głównie pod wpływem emocji. Po dołączeniu do Gildii i wielu naukach i treningach moc Soney znacznie wzrosła, wielu magów uważało nawet że może zyskać moc równą Wielkiemu Mistrzowi. Sonea ma więc ogromne zasoby mocy.

Kontrola mocy Edytuj

Kontrola mocy jest pierwszą wymaganą umiejętnością magów, polegającą na swobodnym kontrolowaniu przepływu swojej mocy, ani nie za dużo ani nie za mało. Po wydarzeniach na placu Sonea uwolniła swoją moc jednak zupełnie nie mogła jej kontrolować. Używała mocy głównie kiedy była pobudzoną emocjonalnie, jednak początkowo dopóki jej moc nie urosła dzięki emocją w pewnym sensie mogła ją kontrolować, jednak kiedy energia urosła do większych rozmiarów Sonea nie dała sobie rady z kontrolowaniem takiej mocy. Dopiero kiedy znalazła się w gildii zaczęła po rozmowie mentalnej z Rothenem uczyć się sztuki panowania nad swoją mocą. Dzięki wizualizacji swojej mocy mogła nad nią zapanować, i nauczyć się ją kontrolować. Razem z postępem nauki zwiększa się jej poziom panowania nad mocą.

Magia Uzdrawiająca Edytuj

---

Magia Wojowników Edytuj

---

Oklumencja Edytuj

Sonea zetknęła się pierwszy raz z rozmową mentalną podczas spotkania z magami kiedy straciła nad sobą panowanie i użyła mocy. Bardziej się szkoli w rozmowie mentalnej z Rothenem aby opanować swoją moc, dzięki wizualizacji jest w stanie wyobrazić swój umysł jako pokój i go w pełni kontrolować. Ponad to potrafi jak każdy mag komunikować się z innymi mentalnie.

Sztukę oklumencji Soena rozwija dopiero pod okiem Wielkiego Mistrza Akkarina, mistrza tej dziedziny. Akkarin nauczył ją tej sztuki aby pokazać jej prawdę dotyczącą Czarnej Magii i Sachakan. Soena za radą mistrza porzuca wizualizacje obrazu, skupiając się na tym czego chce się dowiedzieć prze co może zobaczyć wspomnienie. Dzięki tej sztuczce Sonea podobnie jak mistrz może dostawać się do umysłów osób które nie chcą jej wpuścić, i dowiedzieć się praktycznie wszystkiego.

Inne umiejętności magiczne Edytuj

Sonea jest w pełni wyszkolona w standardowych umiejętnościach magicznych, umie wznosić bariery ochronę, czy też lewitować.

Inteligencja Edytuj

---

ŻyciorysEdytuj

Życie w slumsachEdytuj

Sonea urodziła się w slumsach. Jej matka umarła niedługo po porodzie, a ojciec odszedł zostawiając ją wujostwu Jonnie i Ranelowi. W dzieciństwie spotykała się z Harrinem i jego bandą. Potem przeprowadziła się z wujostwem do miasta, gdzie mieszkała w gościńcu. Zajmowała się roznoszeniem listów i wiadomości do różnych części miasta.

Gildia MagówEdytuj

Incydent na Placu PółnocnymEdytuj

Po dwóch latach w czasie Czystki Sonea została wygnana z miasta z powrotem do slumsów. Szukając mieszkania, które jej wujostwo mogłoby wynająć, podsłuchała rozmowę dwóch magów. Gildia szykowała pułapkę na Harrina i jego bandę, ponieważ przeszkadzali magom podczas poprzednich czystek. Sonea odnalazła dawnych przyjaciół, chcąc opowiedzieć im o zasadce. W momencie spotkania zaszedł ich mag Gildii, przez co Sonea wpadła w pułapkę razem z bandą Harrina. Uciekając przed magami dotarła na plac Północny, gdzie zobaczyła więcej magów wyganiających biedaków z miasta. W przypływie złości Sonea rzuciła kamieniem, tak jak inne dzieciaki. Pocisk przeleciał przez tarczę postawioną przez magów i uderzył Mistrza Ferguna w skroń. Zaskoczeni magowie posłali uderzenia ogniowe w stronę, którą wzkazał mag stojący obok Ferguna. Nie trafili w Soneę, ale w chłopaka obok, spalając jego ciało. Przerażona dziewczyna zaczęła uciekać.

Ucieczka przed GildiąEdytuj

Po incydencie na placu Północnym Sonea zaczęła ukrywać się przed szukającymi ją magami Gildii. Pomagał jej w tym Cery, czyli bliski przyjaciel z dzieciństwa, który wyszukiwał dla niej coraz więcej skrytych miejsc. Na początku zaprowadził ją razem z Harrinem do spylunki ojca Doni, Gellina. Dziewczyna dowiedziała sią tam, że część bandy Harrina nie ufa jej, dlatego że odeszła od nich kilka lat wcześniej. Sonea była przerażona tym, co zrobiła i nie chciała posiadać magicznej mocy. Wkrótce musieli uciekać stamtąd, ponieważ magowi odnaleźli miejsce ich pobytu. Zeszli wtedy na Ścieżkę Złodziei i udali się do znajomej Cerego. Następnego dnia musieli stamtad uciekać, ponieważ magowie znowu zaczęli przeszukiwać slumsy. Przez następne tygodnie ciągle zmieniali miejsce pobytu. Po ujawnieniu kolejnej kryjówki, Cery zaprowdził Soneę na teren Gildii, podczas gdy magowie nadal szukali jej w slumsach. Dziewczyna podgladała tam lekcje, ponieważ chciała dowiedzieć się jak używać magii, ale nie udało jej się nic zrozumieć. Podczas gdy Cery poszedł znaleźć jakieś księgi o magii, Sonea zobaczyła mały czarny budynek w lesie. Podeszła do niego i w oknie zobaczyła mężczyzne w zakrwawionych szatach, przed którym klęczał inny człowiek. Pomyślała wtedy, że to zabójca wynajęty prze Gildię.

Niedługo potem Cery zużył większość przysług, które mieli u niego inni. Musiał więc udać się po pomoc do Złodziei, aby dalej chronić Soneę. Dziewczyna zawarła umowę z jednym z nich, Farenem, w ramach której miała być magiem na jego usługach, tym czasem on zapewni jej bezpieczeństwo. Sonea nie potrafiła jednak opanować swojej mocy, która wyrządzała coraz więcej szkód, gdy wymykała jej się spod konrolii. Dziewczyna nauczyłą sie czytać, aby móc studiować księgi o magii, które ukradł dla niej Cery. Nie pomogło jej to jednak wiele, a za każdym razem, gdy użyła magii, magowie Gildii zbliżali się do jej kryjówki coraz bardziej. Sonea musiała, więc ciągle zmieniać miejsce pobytu. Pewnego razu magowie niemal ją znaleźli. Jeden z nich prawie  złapał ich na Ścieżce Złodziei, ale Faren w ostatniej chwili nacisnął przycisk uruchamiający zapadnie pod stopami maga, co pozwoliło im uciec.

Faren zorganizował Sonei spotkanie z Jonną i Ranelem. Jednak ciotka Sonei była w ciąży i bała się, że moc jej siostrzenicy wymknie się jej i zrobi krzywdę dziecku, dlatego nie zachowywała się przy niej tak swobodnie, jak dziewczyna by tego chciała.

Niedługo potem Faren zaprowadził Soneę do Senfela, czyli maga, który uciekł z Gildii udając swoja śmierć. Od tego czasu ukrywał się u Złodziei. Cery prosił mężczyzne, aby nauczył Soneę kontrolować moc. Mag nie zgodizł się twierdząc, że dziewczyna zaszła tak daleko, że pomóc jej może tylko Gildia, a narkotyk, który podali jej na uspokojenie tylko pogorszy sprawę.

Faren zamknął Soneę w nowej kryjówce, w której nie było nic , co możnaby zniszczyć. Po jakimś czasie do pomieszczenia wszedł Cery i powiedział przyjaciółce, że magowie są blisko. Sonea wyszła ze Ścieżki, na ulice Imardinu. Magowie jednak otoczyli ją i dziewczyna nie miała drogi ucieczki. W przerażeniu wbiła nóż w nogę pobliskiego maga, którym okazał się Dannyl. Ze zdenerwowania zupełnie straciła kontrolę nad mocą i wszystko w jej otoczeniu zaczęło wybuchać lub zajęło się ogniem. Jeden z magów unieruchomił ją magią i podszedł do niej. Wszedł do jej umysłu i pokazał jej jak ma zużyć moc zmagazynowaną w niej. Sonea postępując według jego wskazówek wykorzystała drzemiącą w niej energię, co zupełnie ją wyczerpało. Magowie zaprowadzili ją do Gildii.

Nowicjuszka Edytuj

Wreszcie po kilku miesiącach nadszedł dzień, który zmieni życie Sonei na zawsze... Ale ona się niczym nie stresowała, jednak zobaczyła, że inni nowicjusze nie będą jej traktować jak jedną z nich...

Wielki Mistrz Edytuj

Gdy okazało się, że Akkarin zostanie wygnany, Sonea zadecydowała, że podąży z nim, ponieważ wiedziała, że samotny mag nie ma szans w Sachace. Gdy już trafili na wygnanie Sonea zdała sobie sprawę, że zakochała się w Akkarinie. Co więcej dowiedziała się również, że on odwzajemnia jej uczucia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki