FANDOM

Sonea
Pełne imię Sonea
Narodowość Kyralianka
Profesja Mag (Uzdrowiciel/Czarny mag)
Tytuł(y) Czarny Mag Gildii Magów
Wygląd zewnętrzny
Płeć Kobieta
Kolor oczu ciemne
Kolor włosów ciemne
Rodzina
Rodzina Nieznana matka

Nieznany ojciec
Jonna (ciotka)
Ranel (wujek)
Hania (kuzynka)
Kerrel (kuzyn)
Lorkin (syn)

Sonea — główna bohaterka Trylogii Czarnego Maga, jest pierwszym magiem Gildii Magów pochodzącym ze slumsów.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd i Charakter Edytuj

Sonea jest niską brunetką. Jest uparta, aczkolwiek szybko się uczy. Jest ciekawa świata i wszystkiego co ją otacza.

Umiejętności Edytuj

Moc Edytuj

Sonea ma ogromne zasoby mocy, dorównuje nimi wielu magom, a nawet ich przewyższa. W czasie wydarzeń na Placu Północnym uwolniła swoją moc, następnie w czasie ukrywania się przed Gildia jej moc cały czas rosła. Dowodem na jej ogromne zasoby mocy jest fakt, że samodzielnie uwolniła magię, a nawet w chaotyczny sposób używała jej , działając głównie pod wpływem emocji. Po dołączeniu do Gildii i wielu naukach i treningach, moc Sonei znacznie wzrosła, wielu magów uważało nawet, że może zyskać moc równą Wielkiemu Mistrzowi.

Kontrola mocy Edytuj

Na początku Sonea nie potrafiła opanować magii. Dopiero Mistrz Rothen pomógł dziewczynie w kontrolowaniu jej wewnętrznego źródła energii magicznej, przez co Sonea, choć nie uczyła się tej umiejętności na Uniwersytecie, wyprzedzała innych nowicjuszy; nauczyciele dawali jej inne zajęcia, gdy reszta klasy musiała opanowywać kontrolę.

Magia Uzdrawiająca Edytuj

To właśnie ten rodzaj magii najbardziej zainteresował Soneę, już kiedy odwiedziła Gildię razem z Cerym. Zobaczyła wówczas, jak mag leczy złamaną kończynę.

Magia Wojowników Edytuj

Najmniej lubiane zajęcie Sonei. Jednakże kiedy dochodzi do starcia z Reginem, Sonea wykazuje się ogromną pomysłowością, czym zachwyca nauczyciela sztuki walki.

Alchemia Edytuj

Niewiele wiemy o zainteresowaniach Sonei Alchemią samą w sobie, jednak dziewczyna musiała zaliczyć wszystkie przedmioty, skoro ukończyła naukę na Uniwersytecie.

Telepatia Edytuj

Sonea zetknęła się pierwszy raz z rozmową mentalną podczas spotkania z magami, kiedy straciła nad sobą panowanie i użyła mocy. Dopiero Mistrz Rothen pokazuje dziewczynie, w jaki sposób komunikować się mentalnie z innym magiem.

Czarna Magia Edytuj

Perypetie Sonei i czarnej magii są głównym problemem Trylogii. Na początku dziewczyna nie była świadoma, że przez przypadek widziała jak Wielki Mistrz Akkarin używa czarnej magii na swoim służącym, Takanie. Dopiero później, kiedy Akkarin przeczytał myśli nowicjuszki, wziął ją pod swoje skrzydła, by móc szantażować Mistrza Rothena, dotychczasowego mentora Sonei, który także poznał tajemnicę Wielkiego Mistrza. Akkarin nie chciał, by jego sekret wyszedł na światło dzienne. Potem wytłumaczył jej, że gdyby nie on, Ichani już dawno zaatakowaliby Imardin i zniszczyli Gildię. Sonea wyraża gotowość do nauki zakazanej magii, żeby wspomóc Akkarina na wypadek walki z kilkoma Czarnymi Magami z Sachaki.

Inne umiejętności magiczne Edytuj

Sonea nabyła podczas nauki kilka przydatnych umiejętności, np. przywoływanie światła, czy lewitację.

ŻyciorysEdytuj

Życie w slumsachEdytuj

Sonea urodziła się w slumsach. Jej matka umarła niedługo po porodzie, a ojciec odszedł zostawiając ją wujostwu Jonnie i Ranelowi. W dzieciństwie spotykała się z Harrinem i jego bandą. Potem przeprowadziła się z wujostwem do miasta, gdzie mieszkała w gościńcu. Zajmowała się roznoszeniem listów i wiadomości do różnych części miasta.

Gildia MagówEdytuj

Incydent na Placu PółnocnymEdytuj

Jak co roku na ulicach Imardinu rozpoczyna się Czystka. Król chce wygnania wszystkich bezdomnych, ludzi biednych i żebraków, poza granicę miasta. Do tego celu magowie mają użyć "autorytetu" swojej magii, by przerazić biedotę. Ludzie za nic mają jednak magów, którzy licznie opuścili Gildię i stanęli na Placu Północnym, naprzeciw gawiedzi. Wśród nisko urodzonych stała również Sonea, dziewczyna bardzo chuda i koścista. A kiedy inni zaczęli rzucać w stronę magów kamieniami, Sonea była przekonana, że ciśnięty przez nią kawałek skały rozbiję się o magiczną barierę; ten jednak przebił się przez niewidzialną tarczę przy błysku światła, i ugodził w skroń jednego z magów. Wybuchła panika, magowie zaczęli szukać sprawcy wypadku, jedni z nich wodzili po zgromadzonych, inni zaatakowali. Spojrzenie Sonei przez krótki moment spotkało się z oczami Rothena, starszego maga w fioletowych szatach. Jej zdumienie faktem, że po raz pierwszy użyła magii przerwał widok pożeranego przez magiczny ogień chłopca. Sonea uciekła.

Ucieczka przed GildiąEdytuj

Po incydencie na placu Północnym Sonea zaczęła ukrywać się przed szukającymi ją magami Gildii. Pomagał jej w tym Cery, czyli bliski przyjaciel z dzieciństwa, który wyszukiwał dla niej coraz więcej skrytych miejsc. Na początku zaprowadził ją razem z Harrinem do spylunki ojca Doni, Gellina. Dziewczyna dowiedziała się tam, że część bandy Harrina nie ufa jej, dlatego że odeszła od nich kilka lat wcześniej. Sonea była przerażona tym, co zrobiła i nie chciała posiadać magicznej mocy. Wkrótce musieli uciekać stamtąd, ponieważ magowi odnaleźli miejsce ich pobytu. Zeszli wtedy na Ścieżkę Złodziei i udali się do znajomej Cery'ego. Następnego dnia musieli stamtad uciekać, ponieważ magowie znowu zaczęli przeszukiwać slumsy. Przez następne tygodnie ciągle zmieniali miejsce pobytu. Po ujawnieniu kolejnej kryjówki, Cery zaprowadził Soneę na teren Gildii, podczas gdy magowie nadal szukali jej w slumsach. Dziewczyna podglądała tam lekcje, mając nadzieję dowiedzieć się jak używać magii, ale nie udało jej się nic zrozumieć. Podczas gdy Cery poszedł znaleźć jakieś księgi o magii, Sonea zobaczyła mały czarny budynek w lesie. Podeszła do niego i w oknie zobaczyła mężczyznę w zakrwawionych szatach, przed którym klęczał inny człowiek. Pomyślała wtedy, że to zabójca wynajęty prze Gildię.

Niedługo potem Cery zużył większość przysług, które mieli u niego inni. Musiał więc udać się po pomoc do Złodziei, aby dalej chronić Soneę. Dziewczyna zawarła umowę z jednym z nich, Farenem, w ramach której miała być magiem na jego usługach, tym czasem on zapewni jej bezpieczeństwo. Sonea nie potrafiła jednak opanować swojej mocy, która wyrządzała coraz więcej szkód, gdy wymykała jej się spod kontrolii. Dziewczyna nauczyła się podstaw czytania, aby móc studiować księgi o magii, które ukradł dla niej Cery. Nie pomogło jej to jednak wiele, a za każdym razem, gdy użyła magii, magowie Gildii zbliżali się do jej kryjówki coraz bardziej. Sonea musiała, więc ciągle zmieniać miejsce pobytu. Pewnego razu magowie niemal ją znaleźli. Jeden z nich prawie  złapał ich na Ścieżce Złodziei, ale Faren w ostatniej chwili nacisnął przycisk uruchamiający zapadnie pod stopami maga, co pozwoliło im uciec.

Faren zorganizował Sonei spotkanie z Jonną i Ranelem. Jednak ciotka Sonei była w ciąży i bała się, że moc jej siostrzenicy wymknie się jej i zrobi krzywdę dziecku, dlatego nie zachowywała się przy niej tak swobodnie, jak dziewczyna by tego chciała.

Niedługo potem Faren zaprowadził Soneę do Senfela, czyli maga, który uciekł z Gildii udając swoja śmierć. Od tego czasu ukrywał się u Złodziei. Cery prosił mężczyznę, aby nauczył Soneę kontrolować moc. Mag nie zgodził się i stwierdził, że dziewczyna zaszła już tak daleko, że pomóc może jej tylko Gildia.

Faren zamknął Soneę w nowej kryjówce, w której nie było nic , co możnaby zniszczyć. Po jakimś czasie do pomieszczenia wszedł Cery i powiedział przyjaciółce, że magowie są blisko. Sonea wyszła ze Ścieżki, na ulice Imardinu. Magowie jednak otoczyli ją i dziewczyna nie miała drogi ucieczki. W przerażeniu wbiła nóż w nogę pobliskiego maga, którym okazał się Dannyl. Ze zdenerwowania zupełnie straciła kontrolę nad mocą i wszystko w jej otoczeniu zaczęło wybuchać lub zajęło się ogniem. Jeden z magów unieruchomił ją magią i podszedł do niej. Wszedł do jej umysłu i pokazał jej jak ma zużyć moc zmagazynowaną w niej. Sonea postępując według jego wskazówek wykorzystała drzemiącą w niej energię, co zupełnie ją wyczerpało. Magowie zaprowadzili ją do Gildii.

Nowicjuszka Edytuj

Sonea trafia do Kyraliańskiej Gildii Magów. Początkowo Rada Gildii zastanawia się, czy nie zablokować jej mocy, jednak po przedyskutowaniu sprawy okazuje się, że jej moc jest nad wyraz duża, dorównująca nawet mocy całej Rady. Arcymistrzowie dochodzą do wniosku, że należy dać szansę młodej dziewczynie, pomóc w opanowaniu mocy.

Przerażona Sonea przebywa w domu jednego z magów, Mistrza Rothena, który jest dla niej bardzo miły, czym zdobywa jej zaufanie. Sonea nie jest przyzwyczajona do luksusów, jakie panowały w domu maga, np. zamiast spać w łóżku, zasypia na ziemi. Rothen wkrótce uczy Soneę wizualizacji, pomagającej w korzystaniu z mocy, a także pozwala jej czytać książki, by poprawiła tę zdolność. Rothen cały czas przekonuje Soneę by dołączyła do Gildii, a gdy ta odmawia, mówi jej prawdę o ty, że prawo zakazuje magom żyć poza Gildią i jej moc będzie musiała zostać zablokowana. To niepokoi dziewczynę.

Koniec końców Sonea dołącza do Gildii. Dostaje szaty nowicjusza, budzi powszechną ciekawość nowicjuszy i magów z wyższych sfer. Po zaprzysiężeniu nowicjuszy jej mentorem zostaje Mistrz Rothen, co bardzo ją cieszyło. Inny ag, Mistrz Fergus również zainteresował się jej osobą, jednak Administrator postanowił, że to Rothen będzie mentorem dziewczyny.

Początkowo Sonea miała nadzieję, że uda się jej znaleźć wspólny język z rówieśnikami. Jednak za namową innego nowicjusza, Regina, pozostali odsunęli się od niej. Zaczęli dokuczać, wyzywać.

Dopiero kiedy Sonea postanowiła postawić się Reginowi w tradycyjnym pojedynku, za radą syna Rothena, Dorriena, wszyscy w Gildii zaczęli patrzeć na nowicjuszkę z tolerancją.

Wielki Mistrz Edytuj

Sonea prowadziła zwyczajne życie nowicjuszki w Gildii, uczyła się, rozwijała zdolności. Jednak kiedy stanęła przed magiem w czarnej szacie, wspomnienia pamiętnego wieczora wróciły. Akkarin, Wielki Mistrz Gildii Magów zainteresował się Soneą. Kiedy Akkarin dowiaduje się, że Sonea zna strzępy prawdy o nim, postanawia on przejąć opiekę nad nowicjuszką z rąk Rothena. Co więcej Rothen również poznał myśli dziewczyny, więc Akkarin musiał posunąć się do szantażu, by uciszyć maga. Od tatej pory Sonea zamieszkała w rezydencji Wielkiego Mistrza.

Poznała Takana, służącego Akkarina, mężczyznę o ciemnej karnacji. Pewnego dnia Akkarin prosi Soneę na rozmowę, by wyjawić jej sekret, jakim był fakt bycia przez niego Czarnym Magiem. Tłumaczy jej, że musiał nauczyć się tego rodzaju magii gdy był niewolnikiem w Sachace, by móc uwolnić się od swojego pana i uciec. Powiedział też, że w Sachace żyją Ichani, wygnańcy, którzy pragną odzyskania dawnych ziem,, czyli Kyralii. Akkarin oszukał Ichanich, mówiąc ich dowódcy że Gildia naucza czarnej magii, choć prawda była zupełnie inna i Gildia zakazuje praktykowania tej magii, a o jej istnieniu wiedzą jedynie Starsi Magowie.

Akkarinowi skutecznie udawało się likwidować szpiegów Ichanich w Imardinie, jednak wkrótce dochodzi do ujawnienia tożsamości Akkarina, zaraz po tym, jak nauczył czarnej magii Soneę. Decyzją Rady i Króla zarówno Akkarin i Sonea zostają wygnani z Kyralii.

Wracają dopiero wtedy, gdy docierają do nich wieści o ataku Ichanich na Imardin. Pomagają bronić miasta, a potem samej Gildii. Ginie wielu magów, w tym Akkarin. Sonea nie może się z tym pogodzić.

Po uratowaniu miasta przed czarnymi magami z Sachaki, Gildia postanawia przejść reformę: czarna magia, choć w dalszym ciągu pozostaje zakazana, to w ramach bezpieczeństwa, w Gildii ma przebywać ktoś kto potrafi posługiwać się tą potężną bronią. Tym samym Sonea zostaje pierwszym w Kyraliańskiej Gildii Magów Czarnym Magiem. Jej życie zmieniło się na zawsze.